Like love was made to love you :')




tralalala ~ omaigodd ! I can't sleep ahh :( 

Actually tadi bukak ask.fm kan , lepas tuh ada satu makhluk Allah tuh ada ask something . Nak tahu hapende ? 



Macam mana saya couple dengan Khairi ?

Masa nih 2010 . Actually kite orang kenal thru Facebook tau ? Dia nih memang gentleman habis laa aku cakap . Mula mula kenal dah berani mintak couple . Aku pun tak tau apa yang ada dalam fikiran dia masa tuh. Tapi bila dah chat chat dengan dia dekat Facebook tuh rasa seronok pulak . Hahaha . Before dia offline tuh , dia tinggalkan num phone dia . Lepas tuh aku nih yang tergedik nak misscall dia bagai . Malam tuh , text dengan dia lepas tuh rasmi jadi GF dia . Macam sweet dream pun ada -.-' haha ! Aku pun pelik macam mana boleh terima dia . Sebab masa petang tuh stalk dia , ada perasaan macam happy jer kut . Haha . Sebab tuh rasa macam nak start sayang dia .

Lepas tuh ada kes sebab aku pi bukak facebook dia and then tengok dia punya chat dengan kawan dia . Hangin aku malam tuh . Dah lah gaduh dengan dia , lepas tuh naik darah baca chat dia dengan kawan dia . Masa tuh keluar jgk air mata . Terasa macam diperbodohkan pun ada . Alaa ~ sape tak sedih kan bila kita mula sayang orang tuh lepas tuh terasa diri diperdagangkan ? Dia pujuk aku , tapi aku tetap ego . Aku mintak putus malam tuh . Dia pun lepas aku .. Kejap jer couple . Aku pun hantar text dekat kawan dia , cerita semua benda . Kawan dia marah senanya . Tapi sebab ego . Yang pelik nya boleh pulak aku nangis bila aku dah hilang dia masa tuh :')

One day , scroll timeline facebook . Nampak dia in relationship dengan perempuan lain . Dalam hati , ada perasaan rindu . Nak text mintak maaf pun takut . Masa tuh timbul tau perasaan menyesal . Nak mintak dia jadi milik aku balik pun memang takde guna . Masa tuh rasa macam cepat nya dia cari pengganti aku . And that time also rasa macam desperate sangat sebab rindu ex yang dah ada pengganti . Nak habaq dekat hang hari hari aku stalk dia dekat facebook . Kawan dia cakap kalau sayang dia , cuba korbankan sayang tuh untuk dia . Masa tuh Tuhan jer tahu , merana hidup aku 8 bulan tggu dia . And 8 bulan tuh jgk aku terpaksa tengok orang yang aku syg bhgia dengan orang lain . Nasib ada kawan dia yang terus bagi semangat dekat aku . Hampir hampir aku nak putus asa , tapi kawan dia tetap suruh aku tggu sebab dia yakin aku dengan Kery nih ada jodoh . Aku pun masa tuh harap benda yang sama . 

Sampai satu masa. Hari tuh dia tegur dekat facebook . Dia cakap aku sombong . Perasaan masa tuh ? Ya Allah happy gila weyh aku nak bgtau dekat kau !! Giler tak happy , 8 bulan aku tanggung rindu , 8 bulan aku tanggung merana aku , then dia tegur . Memang masa tuh rasa happy gila gila . Alhamdulillah ! Malam tuh dia start cerita macam macam lah . Pasal dia dengan GF baru dia tuh . Rasa macam rindu nih terubat sangat sangat even masa tuh dia bukan milik aku . Rindu gilaa lawak bodoh dia tuh :')

Satu malam , dia hantar text cakap ada masalah . Aku mintak dia story . And malam tuh jgk laa aku tak dapat nak tahan perasaan aku and bagitau dia yang aku still harap kan dia . Dia ada cakap yang dia tak boleh nak trima aku sebab dia dah ada GF . That time , masih okey lagi kut . Aku cakap dekat dia , aku bhgia tengok dia bhgia even bukan dengan aku . Tapi jauh dalam hati menangis aku sorang sorang . Rasa macam bodoh pulak tinggal dia dulu lepas tuh tengok dia jadi milik orang lain . Untill satu masa aku gaduh dengan GF dia . Macam macam GF dia cakap dekat aku . Tetap menyabarkan diri . Masa tuh air mata memang tak boleh nak tahan lahh . Terpaksa call kawan dia lepas tuh cerita . Kadang kadang nak give up pun ada . Ye lah , sebab ego aku menyesal :')

Tapi alhamdulillah , 8 bulan aku tunggu dia . Akhirnya dapat buat aku happy . Masa tuh dia hantar morning text tau? Fuhh ~ berbunga bunga masa tuh . Haha . Lepas tuh , masa waktu sains aku masuk bengkel , time tuh duk text dengan dia laa . Dia cakap dia dah putus dengan GF dia . Aku terkejut jgk mula mula . Tapi dalam masa yang sama happy pun ada . Dia mintak couple balik masa tuh . Aku tanya dia serius ker . Lepas tuh dia cakap serius . And nak tahu ? Rasa macam nak menjerit jer dalam bengkel tuh . Fuhh !! Aku kejutkan kawan aku yang tidur dekat tepi aku tuh . Suruh dia baca apa yang Kery hantar masa tuh . Senyum sampai telinga aku habaq hang !! Happy gila . Alhamdulillah .  Masa tuh kawan aku peluk aku , dia cakap semoga dapat tengok kau bahagia sampai bila bila . Ya Allah ~ terima kasih banyak banyak :') 

Even kadang kadang kite orang gaduh , gaduh kite orang kejap jer . Tapi dalam masa kejap pun , kadang kadang timbul dalam hati perasaan takut jgk . Sbb aku takut bila aku hilang dia lagi :') Kadang kadang aku perasan jgk yg aku nih nampak macam cemburu tak tentu pasal . Lagi pun bukan apa , aku takut :') Tak nak lah benda lama jadi balik . Alhamdulillah kite orang bahagia sampai sekarang . Walaupun aku tahu ada orang yang nak hancurkan hubungan kiteorang . In shaa Allah , we trust each other , everything okee :)


Kenapa saya sayang dia ? 


Senanya dia pun ada tanya kenapa aku sayang dia , tapi aku tak boleh nak jawab sebab apa . Kalau sayang someone memang perlu sebab ker ? I thought no :') Jadi tak perlu lah kan jawab soalan nih ? Kalau tanya apa yang saya suka pasal dia saya boleh jawab .


Apa yang saya suka tentang dia ?

1 - He act me like lover and bestfriend in same time . Kite orang takde la nak sweet macam orang lain sampai nak bby biey sayang papa mama daddy bagai . Kite orang just "aku mu" jer . Cuma kadang kadang time terlalu gedik tuh ada la jugak sayang sayang tuh . Hahaha *normal la tuh*

2 - Dia gila tapi tanak mengaku . Nih yang paling aku pantang ! Dia cakap aku gila tapi dia taknak mengaku yang dia gila . Haha . Kalau gaduh dengan dia or apa apa lah , memang tak pernah dia nak mengalah. Memang nak aku jer yang mengalah . Lepas tuh kalau aku merajuk taknak pulak dia pujuk . Tapi pandai pulak buat aku senyum balik . 

3 - Aku suka bila aku call dia . Haha . Masa tuh rasa macam nak menggedik jer . Paling best bila dapat dengar suara dia bangun tidur . Perghh ! Boleh melt . Muahaha

4 - Morning/Nite text dia special sangat sangat . Kalau takde text dari dia , jangan harap aku nak bangun tidur or nak tidur . Memang tak boleh punya ! Hahaha *gedik jer*

5 - Dia tak kesah kalau aku cakap dia gila , bodoh , benggong dan lain lain . Kalau orang lain tengok aku tweet dengan dia dekat twitter memang tak nampak macam couple pun tau ? Sampai kan kawan kawan aku pun kadang kadang macam tak percaya yang aku nih couple dengan dia . Haha -.-'

6 - Dia selalu buat aku dengki . Haaa ! Nih aku nak habaq kat hang . Memang tak sah la kalau sehari dia tak buat aku dengki tambah tambah kalau ada perempuan menggedik dengan dia dekat twitter . Al maklum lah aku nih kan stalker dia . Mesti aku tahu dia tweet dengan sapa . Kalau ada perempuan gedik gedik dengan dia . Memang hangin laa aku masa tuh . Tapi tak pernah pulak tunjuk dekat dia . Cuma kadang kadang dia yang perasan dengan sikap aku . Alaa , normal la tuh kan cemburu ? Tapi aku rasa kalau aku cemburu dia tweet dengan perempuan tuh ? Melampau laa kot . Habis kalau tak dengan sapa dia nak tweet ? Pondan ? Eee ! Mintak jauhh la yer ? Elehh , tipu laa kalau dia pun tak dengki kalau aku tweet dengan lelaki kan ? Haha -.- Aku kenal dia dah tiga tahun . Bukan tiga hari . 

7 - The most important thing is ! dalam gila gila dia senanya sweet sangat sangat . Lahaiii ~ semua lelaki sweet . Tapi sweet bertempat la kan ? *angkat kening* Paling suka bila text dia tuh ala ala sweet gituh . Rasa macam kasih sayang bertambah . Haha . Tapi kalau tak kene masa . Mahu jer dia cakap aku gedik . Hahaha !

8 - For me , lelaki macam dia susah untuk aku cari . He perfect enough for me :')

Enough la kan ? Takkan nak cakap semua kot . Nanti takde la yang privacy tuh . Banyak benda aku suka pasal dia . Aku sendiri pun tak tertulis. Cukup laa setakat aku dengan dia jer yang tahu :) 

Biey , sy tahu awk memang suka stalk macam sy . Tapi kalau awk terbaca post nih . Kalau ada benda yang tersinggung hati . Mohon maaf yer sayang ? I didnt mean it :)

Sebelum tuh kan , semalam aku mimpi Kery pi PLKN . Haa nak bgtau la nih , aku senanya memang tak rela pun ditinggalkan untuk dua bulan . Lahaii ~ nnti sape la nak giler dengan aku ? Nak kejutkan aku tidur petang petang bagai ? Semua benda yang kita buat , terpaksa kita tangguh untuk dua bulan :( 

Kalau sehari tak text pun boleh rindu tahap maximum . Habis nanti 2 bulan lebih ? Ya Allah ~ atas sejadah aku bermohon semoga hati kami tidak berubah :') Aku pernah tggu dia 8 bulan , tak mustahil lah kan aku boleh tggu dia balik untuk 2 bulan ? Tuhan nak uji ketabahan kita la tuh kan sayang ? :') In shaa Allah !


Love you :'*



1 comment: